Собствениците на онлайн магазини много бързо осъзнават че за да продават през сайта си, трябва да насочат значителен трафик от посетители към него. Не всички обаче си дават сметка кои са основните причини този трафик да се губи. Посещенията на сайта може да са стотици или хиляди на ден, но продажбите да са много малко и несъпоставими с разходите за реклама.
Ето основните източници на загуба:
- ниска скорост на зареждане на сайта
- изоставени колички за пазаруване
- проблеми с мобилната версия
- прекалено претрупване с визуални елементи
- неясен процес на пазаруване
- счупен сорс код на сайта
- неподходящо избрана тема
- проблеми с филтрите и продуктовите категории
- нясно търсене или проблеми при търсене по ключови думи
- некачествени снимки
- проблеми с разплащателните системи
- липса на съвместимост с различни браузъри и устройства
- неясна навигация
- прекалено много полета във формите за попълване
- неправилно ползване на тагове
- претрупаност с различни цветове
- липса на доверие
- неясни промоции
- недостатъчно или лошо описание на продуктите
- неумело използване на popups
- прекалена дълбочина на категориите
- неправилна или неработеща интеграция с външни източници
- продукти с неадекватна цена
- неактуални продукти
Има и много други причини за изтичане на трафик. Всички тези елементи взети като съвокупност водят до намаляване на процента на конверсиите. С ясно отчитане и събиране на данните може да се видят основните пропуски и да се предприемат конкретни стъпки.