Основни въпроси свързани със сайта в процеса на CRO
Още преди започване на процеса по оптимизиране на конверсиите, понякога се забелязват основни пропуски по даден уебсайт:
- труден за навигация и ползване
- объркващи текстове
- не вдъхва доверие
- претрупан с множество елементи
- лош и остарял дизайн
- кара посетителите да се затрудняват със сложни форми при процеса на пазаруване
- няма съгласуваност между реклами и целеви страници
Въпреки че тези неща се виждат, е добре да се изчака със събирането на данни с помощта на Google analytics или други инструменти. Тогава може да се зададат следните основни въпроси:
- Предлага ли вашият сайт това, което посетителите първоначално са търсили?
- Има ли някаква основна липсваща информация на сайта?
- Могат ли постетителите да намерят лесно търсената от тях информация?
- Сайтът оптимизиран ли е за точната таргет аудитория?
- Има ли много разсейващи елементи по целевите страници, които могат да доведат до висока степен на отпадане на посетителите?
- Може ли посетителят да се довери на вашия сайт, за да си поръча нещо от него?
- Има ли ясно обозначени CTA(Call TO Action) елементи на сайта?
- Съдържанието на сайта подпомага ли посетителя да вземе информирано решение?
На базата на отговорите на горните въпроси може да се направят и първите хипотези, за които да се приложат A/B тестове на сайта.