Пороцесът по оптимизирането на конверсиите носи на собственика на сайта няколко очевидни ползи:
- Получавате повече клиенти без допълнителни разходи за рекламаПриходите ви от сайта, се определят от следните показатели:
- брой посетители на сайта
- конверсията от посетител към клиент
- продължаващи покупки във времето от същия клиент
Ако увеличите конверсията от посетител към клиент с 50%, ще увеличити клиентите с 50% без дъплънителни разходи за реклама.
- Печалбата от Вашия сайт е дори още по-зависима от конверсиите.Печалба=Приходи-РазходиДа допуснем че имате постоянен месечен бюджет за платена реклама, постоянна месечна такса за рекламна или SEO агенция, тогава типичната структура на разходите е посочена по-долу в примера.Разходите са два вида:
- Променливи разходи – зависят от всяка една продажба. Например за електронните магазини – себестойност на продаден продукт в електронен магазин, разходи за доставка и опаковане, финансови такси. Ако се касае за продажба на услуги – разходите за извършване на конкретната услуга, поддръжка за определен период.
- Постоянни разходи – наеми, заплати и осигуровки за административен персонал, режиини, разходи за реклама и вършни услуги, разходи за управление, други постоянни разходи.
Увеличаването на конверсиите от посещения на сайта към продажби с 50% например от 0.5 на 0.75%, може значително да увеличи печалбата на сайта ви.
В много случай това определя дали ще работите на загуба или не. Понякога увеличаване на конверсиите с 50% може да доведе до увеличаване на печалбата с повече от 200%
- Получавате възможност за увеличаване на трафика към сайта и добавяне на нови канали за интернет реклама.Тук ползите са в две направления:
- Обратната връзка получена при отпимизирането на конверсиите, може да Ви даде насока за качеството на посещенията към сайта. Например ще може да прецезирате по-добре рекламните си кампании в Google adwords и Facebook. Ще подобрите качеството на целевите страници при рекламите. Това ще доведе до по-малка стойност на клик.
- Ще може постепенно да разширите определени канали, например да включите афилиейт маркетинг или допълнителен ремаркетинг. Това ще може да се направи поради две причини – първо ще освободите повече бюджет за реклама от увеличените приходи от сайта и второ заради по-добрите конверсии, някои от източниците на трафик, които преди това не са бели ефективни, вече ще ви носят възвращаемост.
Всички изброени по-горе фактори се комбинират във времето и резултатът може многократно да усили и да доведе до сериозно покачване на печалбата от Вашия уебсайт.
Предимството да започнеш пръв
Навярно много от Вас си спомнят колко по-лесно се оптимизираха преди уебсайтовете за по-добро позициониране в Google. Сега за новите сайтове е много по-трудно да се класират и обокновено това сава с много по-големи бюджети и за повече време. Освен това старите сайтове с натрупан авторитет, все още изискват по-малко усилия за тяхната оптимизация.
Същото важи и за оптимизиране на конверсиите. Тук най-важен е процесът. Във времето непрекъснато се събират данни от сайта с различни инструменти, после се правят хипотези и планират сплит тестове. Въз основа на тестовете се събира информация отново и се правят изводи какво точно да се промени в три направления – източници на трафик, самият сайт и продуктите и услугите, които са продават. Тези стъпки няма как да се прескочат и изискват продължителен период от време. Който почне първи, ще е събрал повече качествени данни, ще е провел повече тестове, ще увеличил конверсиите в сайта си с множество повтарящи се итерации. Всички, които се включат на по-късен етап ще са в догонваща фаза.
Следователно ако Вие започнете първи активностти в тази насока:
- Вашият сайт ще е по-ефективен и ще имате по-ниска себестойност на продажбата на единица трафик към сайта
- Рекламните Ви кампании ще бъдат по-оптимизирани и ще привлечете посетители на по-ниска цена на клик и при трафик, който конвертира
- Ще може постепенно да разширите рекламните си канали(дори и офлайн канали), защото вече те ще са изгодни за Вас. Така ще станете по-малко зависими от определени канали. Например ако Google направи сериозен ъпдейт и органичният трафик от сайта ви падне с 30%, ще може да се компенсира с други източници на трафик.
- Общо ще може да увеличите онлайн присъствието си и съответно да намалите онлайн присъствието на Вашите конкуренти (освен ако не искат да продават на по-малки маржове спрямо Вас или дори на загуба)
- Не на последно място – ще улесните потребителите при тяхната навигация в сайта. Взаимодействието на потребителите с уебсайта Ви ще стане по-удобно и това ще е причина те да го посещават отново и отново.
Всичко гореизброено показва ползите от оптимизирането на конверсиите и защо е важно да започне възможно най-бързо работа в тази насока.